fbpx
Marketing kampány tervezés

Éves marketing kampány áttekintő

Minden év eleje fogadalmakkal és tervekkel teli, pláne egy vállalkozó életében. Ilyenkor érdemes nem csak az egész éves üzleti, pénzügyi, szabadságolás terveket összeállítani, hanem a marketing és kampány terveket is. Itt nem csak a költségeket, hirdetéseket érdemes átgondolni, hanem a lehetséges kampányokat, akciókat is.

Ünnep- és világnapok

Ünnepnapoknál nem csak a hagyományos, pirosbetűs naptári napokat értem jelenleg, hanem azokat a napokat, amiket megünnepelnek az emberek. Gondoljuk át, hogy a cégünk számára mely ünnepek lennének a legjobbak, mire lehet egy kampányt összeállítani. Ilyen nap lehet például Valentin nap is, hiszen egy ékszerüzlet, vagy egy fehérneműbolt számára ez az időszak nagy bevétellel kecsegtethet.

Érdemes végigmenni az éven, milyen világnapok vannak. Matracboltnak érdemes lehet az Alvás világnapjára készülnie, kreatív hobbiboltnak Anyák napjára, macskajátékokat árusító boltnak pedig a Nemzetközi macskanapra és az Állatok világnapjára. Rengeteg a lehetőségünk, ezt érdemes szem előtt tartani!

Szezonális akciók

A szezonális termékek értékesítése más kampány időszakba eshetnek. Karácsonyi díszeket nem igazán szoktak az emberek júliusban keresni, úgy, ahogy a kerti kis pancsolós medencéket sem februárban. Érdemes átgondolni a szezont vagy szezonokat, értékesítési csatornákat és a lehetőségeket. Kell akció vagy sem? Elég egy landing page vagy legyen egy külön kategória oldal a webshopon? Mennyivel előbb érdemes elkezdeni a promóciókat? Kikkel kell leszerződni addig? Milyen alvállalkozókat kell keresni ennek megvalósításához?

Év vége

Véleményem szerint az év vége a leghajtósabb, hiszen ilyenkor van a Black Friday és a Karácsony is. Ezekre sokan gőzerővel készülnek, jó esetben már októberben, rosszabb esetben két nappal a kampány elindulása előtt hívnak egy design miatt. Sok cégnél ez a két nagy kampány rengeteg bevételt generál, ehhez viszont elengedhetetlen a megfelelő tervezés. Természetesen még nagyon messzinek tűnik, hiszen épphogy most volt karácsony. De egy nagyobb webshopnál egy ilyen időszakot hamar el kell kezdeni megtervezni, és abból még sosem volt baj, ha előre átgondoltunk néhány dolgot.

Marketing kampány tervezés

Érdemes ennyire előre tervezni?

Röviden, igen! Mindenképp jó, ha előre megvan egy egész éves terv a marketing kampányokra. Elvégre akkor már jó előre lehet látni, hogy milyen termékeket kell beszerezni, mely partnerekkel érdemes leülni tárgyalni az akciókról. Hamarabb el lehet kezdeni landing paget tervezni, át lehet gondolni a hirdetési stratégiákat és költségeket. Ha van idő felkészülni, akkor nem csak a kapkodást tudjuk elkerülni, hanem a kampány is sikeresebb lesz. Kisebb a hibalehetőség, nem csúszunk le a beszállításról, a partneri együttműködésekről.

Éppen ezért érdemes év elején átgondolni, hogy a vállalkozásunkban és az értékesítésünkben milyen kampány lehetőségeink vannak. Ha kigyűjtöttük, és felírtuk a naptárba, akkor azt is célszerű feljegyezni, hogy mennyivel előtte kell elkezdeni a tervezést és a megvalósításokat.