fbpx

Mi az a landing page, és mikor lehet rá szükséged?

Hallottad már azt a kifejezést hogy landing page vagy landoló oldal? Mi ez, és mi az értelme? Egyáltalán mikor lehet rá szükséged?

Mi az a landing page és kinek van rá szüksége?

A landing page általában egy teljesen különálló sales oldal, ahova a látogatók túlnyomórészt hirdetéseken keresztül érkeznek. Ezeknek az oldalaknak mindig céljuk van, mégpedig, hogy a látogató ott végrehajtson valamit. Ez lehet például egy vásárlás, egy hírlevél feliratkozás, regisztráció stb.

Két nagy kategóriát különböztetünk meg, mégpedig a célok alapján. Az egyik kategóriának a célja az adatbázis építés, ilyen például a hírlevélre történő feliratkozás. A másik nagy cél a termékek és szolgáltatások eladása.

Bármelyik szolgáltatónak, eladónak, webáruháznak szüksége lehet egy ilyen oldalra. Ehhez szükség van egy kampányra, ilyen lehet például egy termék népszerűsítése, egy nagy akcióra való figyelemfelhívás (Black Friday, Valentin-nap, nyári leárazás stb.), regisztrációra való buzdítás, jelentkezés egy versenyre, szolgáltatás eladása, tanácsadásra időpontfoglalás. Meg kell nézni a vállalkozás lehetőségeit, a terveket, kampányokat, mérlegelni, hogy mikor van szükség erre.

Ezután össze lehet állítani egy nagyszerű oldalt, hozzá különféle hirdetési képeket, és erősen hirdetni. Erre az oldalra szinte csak hirdetésekből érkeznek a vásárlók, így ha landoló oldalt szeretnél készíteni, akkor a marketing költségeket is bele kell számolnod.

Egy ilyen oldalt össze tud állítani egy grafikus, egy fejlesztő, de akár Te is, ha nincs akkora költségkereted és van érzéked ehhez. Ilyen oldal például a Google Sites, a Landingi, de akár a Mailchimpből is készíthetsz ilyet, amennyiben a hírleveleket innen küldöd, és több feliratkozót szeretnél. De természetesen ennél sokkal több lehetőség van, érdemes szétnézni, vagy olvass el egy angol nyelvű összefoglalót a Zapier oldalán.

Landing page hírlevélfeliratkozó minta

 

A template forrása a Freepik

Milyen a jó landoló oldal?

A jó landing page eléri a célját, tehát a látogató megadja az email címét, feliratkozik, jelentkezik, előfizet, vásárol stb. Lehet rövid vagy akár hosszú az oldalad, de az alapoknak ugyanúgy kell teljesülnie.

Fontos, hogy a látogató azt kapja, amit a hirdetésben ígértél neki. A cím legyen feltűnő, a szövegek érthetőek és egyértelműek, szerepeljenek rajta jó minőségű képek pl a termékről. És legyen egy jól látható, jól értelmezhető és feltűnő CTA, azaz call to action gomb vagy mondat. Hogy ez pontosan mi, az a kampányodtól függ, lehet egy Feliratkozom vagy egy Kosárba teszem gomb.

Nem szabad ezt az oldalt teletenni különféle linkekkel, mert eltéríted a vásárlót a valódi céltól. Így is kevesebb, mint 10 másodpercet tölt egy látogató egy landoló oldalon, így gyorsan és tömören kell meggyőznöd arról, hogy miért is adja meg az adatait vagy vegye meg az ebookodat. Hívd fel a figyelmét arra, hogy miért te nyújtasz a problémájára megoldást, miért jár jól, ha a te termékedet vásárolja meg. Ez színtiszta értékesítés.

A designban is erre kell odafigyelni. Passzoljon a cég arculatához, felismerhető legyen. Az egész kampánynak összhangban kell lennie, kezdve a sales oldaltól a Facebook hirdetéseken át a szórólapokig. Egyértelműnek kell lennie, hogy mit vársz el a vásárlótól, és hova kattintson. Természetesen nem jó, ha szembántóan sok az ugráló, villogó piros gomb, hogy ide kattints és vedd meg. Személy szerint az ilyenek bántják a szememet, és kilépek az oldalról, mert nem bírom a szöveget végigolvasni.

Ha szeretnél egy landing page-t összeállítani, érdemes szétnézni, kutatni, példákat, mintákat keresni, akár a nagy multik hirdetéseit megnézni, akár Pinteresten böngészni. Ha úgy érzed, hogy tudnék Neked segíteni a legújabb kampányodban, írj nekem bizalommal ITT és megbeszéljük a részleteket.

A képek forrása a Freepik.