Gombok

Gombok szerepe a bevételnövelésben

Egy weboldalon történő navigációhoz elengedhetetlenek a cselekvésre ösztönző gombok. Elvégre ez irányítja a felhasználót, így olvassa el a fontos információkat, így vásárol. Éppen ezért egy UI design tervezés során a gombokat tudatosan kell megtervezni és elhelyezni.

Gomb design

Természetesen fontos, hogy a gombok stílusa passzoljon az arculathoz és a weboldalhoz. Több stílusban is el lehet készíteni, például lehet üres, ami mostanában elég divatos, és lehet teli is.

Érdekesség viszont, hogy a teli gombok sokkal jobban teljesítenek, mint az üres társaik. Ez azt jelenti, hogy több felhasználó kattint rá, ezáltal több lesz a vásárlás is. Törekedni kell, hogy kiemelkedő legyen, ne olvadjon bele a háttérbe. Lehet, hogy az szebben mutat, viszont nem eléggé feltűnő. A feliratnak minden esetben olvashatónak kell lennie. A UI tervezés során nem csak a designt kell figyelembe venni, hanem a weboldal célját is, hiszen rengeteget számít.

A gombok megtervezésénél is fontos a következetesség. Ne legyen több stílusú gomb, mert nem mutat jól, keszekusza hatást fog kelteni.

Nagyon hasznos az, ha a gomb stílusa megváltozik akkor, ha az egeret fölé visszük. Ilyen lehet például az, hogy az üres háttér színnel telik meg, vagy ha a gomb háttere vagy a felirat színe változik meg, esetleg a betűk vastagsága. Ezzel még egyértelműbben jelezzük a vásárlóknak, hogy erre a gombra fog kattintani.

Bevételnövelés

Egy webshop célja egyértelműen az eladás. A gomboknak hatalmas szerepük van ebben. Ezt nem csak a designnal lehet elérni (színekkel, háttérrel, felirat olvashatóságával stb.) hanem az elhelyezéssel is. Ha egy vásárláshoz keresgélni kell a gombot, hogy hol lehet a terméket a kosárba tenni, akkor könnyen lehet, hogy az illető feladja. Vagy az marad meg benne, hogy az adott oldalon nehéz volt vásárolni, többet nem fog.

A gombon szereplő felirat mindig legyen egyértelmű, pl Megnézem, Elolvasom, Kosárba helyezés, Feliratkozom stb. Legyen cselekvésre ösztönző! Sokkal többen kattintanak egy cselekvésre ösztönző gombra.

Egyszer egy ügyfelemnek átalakítottuk a weboldalán a Shop részt. Szép képeket készítettem neki, jó feliratokkal, és a Shopban megfelelőek voltak a gombok is. Néhány hét múlva felhívott, hogy mennyire szuperül teljesít az oldal, hogy mennyit számít, hogy rendbe lett téve. Ha egy weboldal rosszul teljesít, nem biztos, hogy a teljes designt le kell cserélni. Néha elég csak a gombokat megváltoztatni.

Comments are closed.