fbpx
Hero image borítókép

Hero image

A hero image-ről és annak fontosságáról regényeket lehetne írni. De mit is jelent ez a kép és miért fontos a UI tervezés során? Miért érdemes használni, mik az előnyei?

Weboldal bannere

A hero image az, amit a weboldal látogatója legelőször meglát, egy nagy banner a weboldal tetején. Ez ragadja meg elsőre a figyelmet, és tudja megtartani a látogatókat. Legtöbbször kitölti a teljes képernyőt, lehet akár kép, de akár videó is. Lényeg, hogy szerepeljenek rajta a céghez passzoló szövegek, és egy cselekvésre ösztönző gomb.

Fontos, hogy a hero image jó minőségű legyen, lényegretörő és figyelemfelkeltő. A weboldal látogatója néhány másodperc alatt dönt, hogy neki a weboldalunk és a cégünk hasznosat tud nyújtani, vagy sem. Tud azonosulni vele, vagy sem. Nem szükséges emiatt kisregényeket írni a bannerre, a részleteket érdemes lejjebb kifejteni, vagy akár egy külön oldalon, menüponton.

Design szempontjából nem csak a figyelemfelkeltés a lényeg, hanem a cégünkhöz passzoló stílus is. Ez lehet akár egyszerűbb, vagy akár egy színesebb UI design is.

Weboldal célja

A weboldal céljáról már elég sokat írtam. A hero image ezt tökéletesen képviseli. Nem mindegy, hogy feliratkozókat szeretnénk gyűjteni egy kampány során, egy terméket szeretnénk eladni, vagy ha azt szeretnénk, hogy foglaljanak időpontot a látogatók. Ennek a célnak egyértelműnek kell lennie már a legelején, és ehhez igazítani a tervezést is.

Egy jó hero image nőveli a látogatók bizalmát, értékesít, segíti a weboldal célját. Széppé és igényessé teszi a weboldalunkat, megfelelően képviseli a cégünket, arculatunkat.

Milyen képet használjunk?

Fontos, hogy a hero image fényképe vagy videója jó felbontású legyen. Egy homályos kép nem mutat jól, a látogatóknak sem fog tetszeni. Használhatunk stock fotókat is, hiszen rengeteg lehetőségünk van, akár az ingyenes kategóriában is. Viszont itt fennáll a veszélye, hogy ugyanazt a képet más is fogja használni.

Érdemes lehet profi business képeket készíteni, és azt használni a design során. Akár a csapatról, akár a legfőbb termékünkről, amit értékesíteni szeretnénk.

A kép ne csak jó minőségű legyen, de passzoljon is a céghez, fejezze ki a foglalkozást. Nem szabad összezavarni a látogatókat. Például ha egy receptoldalunk van, akkor ne egy motoros kép legyen a hero image-ünk. Fontos, hogy meglegyen az összhang, hogy a leendő ügyfeleink bizalmát elnyerjük.