fbpx

Szórólap tippek

A szórólapok nagyszerű és mind a mai napig népszerű marketingeszközök. Természetesen az online hirdetések sok helyen átvették a szerepét, de ha jól csináljuk, akkor a szórólap hatékony reklám lehet a cégnek.

Milyen egy jó szórólap?

Figyelemfelkeltő, hogy az ember végigolvassa, esetleg eltegye vagy megjegyezze és vásároljon. Ehhez szükséges egy feltűnő cím vagy design. A szövegnek jól olvashatónak kell lennie, tagoltnak, rövidnek, és érdemes felszólító módokat is használni. Itt persze nem arról van szó, hogy kiabáljunk a vásárlókkal minden mondattal, hanem finoman mondjuk meg nekik, mit tegyenek. Kérjenek időpontot, menjenek edzeni, segítsenek egy menhelynek. A szövegben érdemes egy problémát felvetni, amire a mi cégünk nyújtja a megoldást. Az is lényeges, hogy a fontos információk mindenképpen szerepeljenek rajta, ilyen lehet például egy nyitvatartás, cím, elérhetőség, étlap, árlista stb. Ezeket sokszor jobb a szórólap hátlapjára tenni. Ha kuponozunk, akkor arról ugyanúgy minden információnak szerepelnie kell rajta, például a százalék, mikor váltható be stb.

A szórólap méretére is ügyelni kell. Ennél érdemes azt átgondolni, hogy hol szeretnénk „szétszórni”. Ha az utcán adjuk az emberek kezébe, akkor nem célszerű nagy, A4-es szórólapban gondolkodni. Ebben az esetben a kisebb jobb, mert könnyen zsebre lehet vágni. Ha pultra tesszük ki, akkor lehet kicsit nagyobb, vagy ha postaládákba, autókra. Leggyakoribb méretek például az A5, B5 vagy az LA4, de érdemes lehet hajtogatott szórólapban is gondolkodni az egyedisége miatt, vagy akár négyzetes formátumban. Ezek meglepőek tudnak lenni, és ez esetben az emberek gyakrabban végigolvassák a reklámunkat.

Hogyan hatékony?

A szórólap előállítása viszonylag olcsó, és ha megfelelő helyen a megfelelő embereknek adjuk, akár a család hűtőjére is rákerülhet. Tény, hogy sok postaládába bedobott szórólap a kukában végzi, éppen ezért fontos, hogy a megfelelő célközönségnek adjuk. Egy figyelemfelkeltő design, cím vagy fotó miatt az emberek végigolvassák. És ha például kuponkedvezmény található rajta, akkor pedig beviszik a lakásba. Szuper, ha egy étterem így terjeszti el a környéken lakóknak az étlapot és a rendelési lehetőségeket. Vagy ha egy újonnan nyílt fodrászszalon osztogatja az utcán, hogy most nyitott.

Ha üzletünk van, akkor együttműködhetünk más üzletekkel vagy irodákkal úgy, hogy kitesszük egymás szórólapjait a kasszához vagy a bejárathoz. Vagy akár rendelések, csomagok mellé. Így szuper üzleti partnerekre is szert tehetünk az új vásárlókon felül, ráadásul mi is elhelyezhetjük az ő reklámanyagaikat a saját üzletünkben. De itt is fontos, hogy a célközönségünkhöz jusson el a szórólap, különben nem haladunk előre.

Érdemes workshopokra, rendezvényekre is vinni, ha nem szórólapot, akkor névjegykártyát. Ha a célközönségünk sokat jár plázákba, akkor ott kell osztogatni, ha moziba, akkor a mozi környékén, ha irodaházakban dolgozik, akkor irodaházaknál. Gondolkodjunk a leendő ügyfelünk fejével, hogy merre mehet, hol lehet őt elérni, és elébe kell menni.

Ha úgy érezzük, hogy az offline terjeszkedést egyelőre kimerítettük, már osztogattuk az utcán, postaládákba is dobtuk és üzletekben, irodaházakban is szerepel a szórólap, akkor érdemes egy kicsit online is terjeszteni. Ha van email listánk, akkor nyugodtan küldjük ki hírlevélben, tegyük ki Facebookra vagy Instagramra. Ráadásul nem kell ezeknél megállni, ott van például a LinkedIn is, vagy akár a most nagyon népszerű TikTok. Természetesen itt is meg kell vizsgálni, hogy hol érhetők el a vásárlók, mert ha nem a megfelelő platformon hirdetünk, az csak kidobott pénz.

Tehát a szórólap egy nagyszerű marketingeszköz, sok embert lehet vele elérni, olcsó az előállítása, és sok helyen lehet alkalmazni. Fontos a figyelemfelkeltő cím és design, itt is ki kell tűnni a tömegből. Érdemes a célközönség fejével gondolkodni, hogy a megfelelő helyen a megfelelő vásárlóknak adhassuk a szórólapokat.

Ha úgy érzed, hogy a vállalkozásodnak jól jönne egy szuper szórólap, írj bizalommal! 🙂