Névjegykártya - a kép forrása a Freepik

Hasznos még a névjegykártya?

Manapság, mikor egyre több munka és tárgyalás online zajlik, felmerül a kérdés, hogy hasznos-e még a névjegykártya?

Klasszikus irodai munka

Sok helyen nincs lehetőség az otthoni munkára, akár a vezetőség miatt, akár a belső rendszerük miatt, vagy pedig azért, mert nem végezhető el 100%-ban online a munka. Azoknak az irodai munkatársaknak, leginkább vezetőknek, HR-eseknek, marketingeseknek, akik találkoznak ügyfelekkel, alvállalkozókkal vagy leendő munkatársakkal, mindenképp hasznos a névjegykártya. Miért? Mert professzionális és egyszerű.

Az online munka és a home office térnyerése

Egyre több munkához már egyáltalán nem szükséges az irodai jelenlét. És pláne, mint amilyen a 2020/21-es időszak, amikor sok cég átgondolta a home officet. Ez nem csak a járványhelyzet miatt hasznos, hanem egy nagyobb cég rengeteget tud spórolni, ha több csapatnak is megadja az otthoni munka lehetőségét. A személyes találkozók, csapat meetingek és az ügyfelekkel való tárgyalások átterelődtek Zoomra és Skypera. Így még kevesebb az esély egy névjegykártya átadására.

Illetve ott vannak az olyan vállalkozók, akik alapból otthonról dolgoznak és nem irodában. Én is így dolgozom, az ügyfeleimmel személyesen nem is találkoztam, hiszen ők az ország különböző pontjain élnek.

Ilyen esetben azt mondhatnánk, hogy semmi haszna a névjegykártyának, elvégre ha az ember nem találkozik az ügyfeleivel, akkor kinek adja oda? De nem szabad csak a mában élni és gondolni kell a jövőbeli lehetőségekre is. Például workshopokra és szakmai előadásokra, ahol lehet névjegykártyát osztogatni. Illetve sosem árt, ha van nálunk egy-egy elfekvőben, mert akár régi ismerősnek is hasznos lehet, akivel véletlen futottunk össze. Esetleg egy partneri együttműködés során, ahol a boltban vagy irodában ott lehet hagyni több névjegykártyát a vásárlóknak, vendégeknek. Esetleg szórólapokat is. Cserébe mi is reklámozzuk az adott boltot a saját felületünkön.

Mi legyen rajta a névjegykártyán?

Természetesen a logó és az alapadatok. Nem kell telezsúfolni felesleges és nem odaillő dolgokkal. Fontos, hogy áttekinthető és praktikus legyen. A figyelmet leginkább a designnal lehet megragadni, ez lehet akár egy egyedi méretű vagy formájú névjegykártya (például kicsi négyzetes vagy gyümölcs alakú). Lehet dombornyomott, aranyozott, készülhet vastagabb papírból vagy akár műanyagból is. A rajta lévő színek is megragadhatják a figyelmet, bár itt fontos, hogy passzoljon a cég arculatához!

Bár elsőre azt gondolnánk, hogy a névjegykártya ideje lejárt, és sok helyen valóban nincs haszna a személyes találkozók hiánya miatt. De a legtöbb cégnél és vállalkozónál a névjegykártya az alap, mert profi, képviseli a céget, ezáltal nagyon jó marketing eszköz. Ráadásul nem szabad leragadni ott, hogy csak akkor van haszna, ha egy ügyféllel leülünk tárgyalni, mert sokkal több lehetőségünk van (vagy lesz, ezt ki kell várni).

Comments are closed.