fbpx
Hírlevél

Hírlevél tippek – hogyan kezdjünk neki?

A hírlevél egy nagyszerű marketing eszköz, amivel tarthatjuk a kapcsolatot az ügyfelekkel, felhívhatjuk a figyelmüket a legújabb termékünkre vagy kampányunkra. Ezzel az eszközzel sok visszatérő vevőt szerezhetünk, és mindenképp megéri belefektetni a hírlevélbe az energiát. De hogyan kezdjünk neki?

Honnan és hogyan küldjük ki a hírleveleket?

Rengeteg lehetőség van a hírlevelek kezelésére. Több program és online felület foglalkozik ezzel, amiket a weboldalunkra is könnyű bekötni. Az egyik leghíresebb talán a Mailchimp, itthon nagyon népszerű a Webgalamb, de ott van még a Mailhook, vagy a Sendinblue. Érdemes megnézni és kipróbálni, hogy számunka melyik lenne megfelelő hírlevél kiküldésre, hiszen annyi lehetőség van, mint égen a csillag.

Amire nagyon kell figyelni, az a GDPR! Például minden levél végén benne kell lennie egy leiratkozási lehetőségnek. Továbbá, ha valaki kéri, akkor manuálisan le kell iratkoztatni. A feliratkozós oldalon mindenkivel el kell fogadtatni egy Adatkezelési nyilatkozatot. Ha esetleg egy kosár oldalon szeretnénk több feliratkozót gyűjteni, ezt könnyen megtehetjük egy egyszerű rubrikával. Viszont ez a kis jelölőnégyzet nem lehet automatikusan bepipálva és nem lehet egybevonni az adatkezelési nyilatkozattal! Sok helyen mind a mai napig ez helytelenül van.

Adatbázis növelése, feliratkozók gyűjtése

Hírlevelet küldeni csak úgy éri meg, ha már van egy százas vagy annál nagyobb email cím listánk, amit elérni természetesen nem kis feladat. Elsődlegesen éppen ezért feliratkozókat kell gyűjteni. Érdemes a weboldalunkon akár több helyre is elhelyezni hírlevél feliratkozásra buzdító részt. Készíthetünk rá külön oldalt, megjeleníthetjük láblécben, vagy felugró pop up-ban ígérhetünk egy kupont a feliratkozásáért cserébe. Mindenképp kérjük meg a Facebookon és az Instagramon is a követőinket, hogy iratkozzanak fel, nyugodtan emeljük ki a bejegyzést vagy készítsünk erre egy külön hirdetési kampányt.

Az email cím listánkat növelhetjük egy landoló oldallal is. Ez egy különálló oldal, ahova szinte csak hirdetésekből érkeznek a látogatók. Éppen ezért, ha komolyan szeretnék foglalkozni a hírlevél feliratkozók gyűjtésével, érdemes lehet egy komplett landing page-t és hirdetéseket létrehozni.

Hírlevél feliratkozókat gyűjtő landing oldal
Hírlevél feliratkozókat gyűjtő landing oldal

Mit küldjünk ki és milyen gyakran?

A gyakoriságnál szerintem meg kell találni az arany középutat. Ha minden nap kétszer küldünk ki hírlevelet, könnyen lehet, hogy csak felbosszantjuk az embereket, és egyszerűen leiratkoznak. Viszont ha háromhavonta egyszer, akkor lehet, hogy azt sem fogják tudni, hogy kik vagyunk és miért van ő a listánkon. Elég hetente egyszer vagy kétszer hírlevelet küldeni, természetesen egy komolyabb kampányidőszakban, például Black Friday-kor érdemes többször felhívni a kedvezményekre vagy a kuponokra a figyelmüket.

Legyen egy automata üdvözlő email, amit mindenki akkor kap meg, amikor feliratkozik a hírlevélre. Lehet több automatikus üzenet, például szülinapi köszöntés, vagy egy kedves üzenet karácsonykor.

A hírlevél tartalma nagyban függ a vállalkozásunktól. Ha webshopunk van, akkor szerepelhet benne a legújabb akciónk, ha valamiből érkezett utánpótlás, vagy ha épp bevezetésre kerül egy új termékcsalád, és küldhetünk ki kuponokat is. Ha szolgáltatásunk van, készítsünk csomagajánlatokat, hívjuk fel a figyelmet az új időpontokra. Tájékoztathatjuk a vevőket az esetleges szabadságokról, leltárról, legújabb blogcikkünkről, megváltozott nyitvatartásról.

Fontos nyomon követni, hogy mi érdekli igazán az embereket. Sok hírlevél kiküldő programban részletes kimutatást kapunk, hogy hányan nyitották meg a levelet, hányan kattintottak át a weboldalra, és hogy hányan vásároltak. Rossz a megnyitási arány? Lehet hogy jobb tárgyat kell írni! Nem kattint át senki a weboldalra? Érdemes más tartalommal megtölteni a hírlevelet! Kísérletezd ki, hogy mi érdekli az ügyfeleidet, és szólítsd meg őket a legjobban!

A képek forrása a Freepik.