jo_weboldal_3_borito

Mitől lesz jó a weboldalad? – 3. rész

Ha vállalkozásod van, akkor egy weboldal szinte elengedhetetlen. Az ügyfelek szemében sokkal komolyabbnak tűnik a vállalkozás, ráadásul marketing szempontjából is előnyös. De mitől lesz jó a weboldalad?

Az első részben összefoglaltam a technikai szempontokat, amiknek érdemes megfelelni, a második részben pedig leírtam a designnal és célokkal kapcsolatos tippjeimet. Most összegyűjtöttem néhány marketing ötletet, ami elősegíti, hogy a szép, logikus és felhasználóbarát weboldalad meg is jelenjen a platformokon.

 

Tartalom

Tegyük fel, hogy van egy nagyon szép, reszponzív weboldalad, egy modern logód, minden ami kell, de nincs tartalmad, vagy nem jó minőségű. A weboldaltervezés előtt érdemes letisztázni a tartalmat, nehogy véletlenül ne férjen el a képen, kicsi legyen a gomb, vagy esetleg a cím fele ne jelenjen meg.

De a tartalom nem csak a design szempontjából fontos, hanem a keresők és a felhasználók miatt is. Ismerd a célodat és a célközönségedet, és ahhoz írj szöveget, vagy kérj meg erre egy szövegírót. Legyen a tartalom a vállalkozásodnak megfelelő, legyen minőségi. Például, ha könyvelő vagy, ne írj a blogodra recepteket, mert nem lesz releváns. A jó tartalom segít a marketingben, előrébb kerülhetsz a találati listán, és az ügyfelek is elégedettebbek lesznek, hiszen megtalálják nálad azt, amit kerestek. Ráadásul a rendszeres blogolás a keresőmotorok szempontjából is nagyon előnyös.

Írj tartalmat

 

Google

Ez az alap. Minden weboldalhoz be kell kötni az Analyticset, ami méri hogy hány látogató járt az oldaladon, mennyi időt töltöttek ott stb. Rengeteg mindent mér, érdemes megnézni. Tudsz Google Adwords hirdetéseket indítani, vagy megkérni egy marketingest, hogy segítsen neked.

Említettem hogy a tartalom mennyire fontos a Google szemében, ezt egy kicsit kifejteném. A weboldal szövegének, blogcikkeknek tartalmaznia kell a megfelelő kulcsszavakat, hogy a Google lássa, nem egy kamu oldalról van szó. Viszont figyelni kell arra, hogy ne a keresőnek írj cikket, hanem a felhasználóknak. Ha tele van szóismétlésekkel, hibákkal, és nem tartalmaz megfelelő információkat, akkor az emberek elhagyják a weboldaladat, és ugyanúgy nem éred el a célodat.

Érdemes figyelni a SEO-ra, azaz a keresőoptimalizálásra, azaz hogy a weboldalon lévő kulcsszavak elősegítsék azt, hogy előrébb kerülj a találati listán. Erre vannak külön szakosodott marketingesek, de elsőre te magad is össze tudod gyűjteni a kulcsszavakat. Annyit kell tenned, hogy leülsz, megnyitsz egy üres dokumentumot és elkezdesz gondolkodni mik lennének a vállalkozásod, szolgáltatásod kulcsszavai. Ha úgy érzed, hogy leírtál mindent, akkor érdemes Google-ben rákeresni ezekre a szavakra, és lehet, hogy kidob olyan lehetőségeket is, amire nem gondoltál. Ha megvannak a kulcsszavak, akkor tudsz figyelni arra, hogy a tartalomban ezek szerepeljenek.

 

Facebook és Instagram

A közösségi média ma már szinte megkerülhetetlen. Érdemes egy Facebook és egy Instagram oldalt létrehozni, ahova nem csak az aktuális cikkeidet tudod kiposztolni, hanem például munkafolyamatokat, aktuális ajánlatokat, stb. Az emberek szeretnek a színfalak mögé nézni, így jó ötlet lehet megmutatni, hogy épp egy meetingre készültök a csapattal, esetleg csapatépítőt tartotok. Mutasd meg milyen otthon a munkaállomásod, hol tartasz egy adott projektben (például épp egy asztalt készítesz egy ügyfélnek). Rengeteg lehetőséged van. Facebook és/vagy Instagram fiókodat érdemes összekötni a weboldaladdal, így az analitikánál pontosan nyomon követhető, hogy hány új látogató/vásárló jött a különböző social media felületekről. És természetesen tudsz hirdetéseket indítani, amik a weboldaladra vezetnek, így vásárlásra tudod őket buzdítani, esetleg hírlevél feliratkozásra.

Közösségi média

 

Hírlevél

A hírlevél egy nagyszerű eszköz az értékesítésre, legfrissebb akciókra, blogcikkekre, ebookokra való figyelemfelhívásra. Érdemes figyelned a statisztikákat, pl: mikor nyitják meg az emberek a leveleket, mennyien kattintanak át a weboldaladra, esetleg mennyien iratkoznak le. Ezek alapján tudsz igazítani, finomítani a hírleveleiden, és akkor ez az eszköz is szépen hozhatja a weboldaladra a látogatókat és a vevőket.

 

Árösszehasonlító oldalak

Ha a webshopodban lévő termékeid más oldalakon is megvásárolhatóak, akkor érdemes különféle árösszehasonlító oldalakra regisztrálni (pl. Árukereső). Itt te is tudod figyelni a konkurens oldalakat, a vásárlók tudják értékelni a termékeidet, az üzletedet stb.

 

Keress új értékesítési csatornákat

Tudom, hogy ez elég elcsépelt mondat, akkor szokták sok helyen mondani, amikor nincs már több ötlet. Ám szerintem mégis hasznos tanács, mert arra ösztönzi az embert, hogy ne csak a hagyományos helyeken hirdessen. Érdemes különféle Facebook csoportokba belépni, ahol lehet, hogy találsz egy ügyfelet, és kerek 0 Forintot költöttél el a marketingpénzedből. Ha szolgáltató vagy, például esküvői dekorációval foglalkozol, akkor érdemes esküvői szolgáltató weboldalakra regisztrálni, hátha rajtuk keresztül lesznek új vásárlóid. Ha a munkád olyan, hogy érdekes videókat lehet róla készíteni, akkor irány a Youtube. Keress olyan céget/vállalkozót, akivel a szolgáltatásaitok kiegészítik egymást, és keresztértékesítéssel tudjátok reklámozni a másikat. (Esküvő témánál maradva például fotós és videós.)

 

Érdemes egy kicsit átgondolni a marketinget, a stratégiát, utánaolvasni különféle értékesítési módszereknek. Lényeg, hogy a marketing elősegítse a weboldalad forgalmát, és onnantól kezdve a weboldalad könnyebben eléri a célját, azaz lesznek vásárlóid, ügyfeleid, és olvasóid.

Comments are closed.