jo_weboldal_1_borito

Mitől lesz jó a weboldalad? – 1. rész

Ha vállalkozásod van, akkor egy weboldal szinte elengedhetetlen. Az ügyfelek szemében sokkal komolyabbnak tűnik a vállalkozás, ráadásul marketing szempontjából is előnyös. De mitől lesz jó a weboldalad?

Az első részben összegyűjtöm azokat a technikai követelményeket, amik nélkül lehet bármilyen jó a terméked vagy trendi a logód, az emberek a hajukat fogják tépni és egyszerűen elhagyják az oldaladat. Egy jó szakember ezeket mindig figyelembe veszi, de nem árt, ha Te is tisztában vagy ezekkel. Mik ezek a követelmények?

 

Reszponzivitás

Ma az internetezők túlnyomó többsége mobilról netezik. Éppen ezért nem szabad alábecsülni a mobilnézetet, és ha egy komplex webáruházad van, akkor is fontos hogy mobilról is jól használható legyen. És természetesen nem csak mobilról, hanem bármekkora kijelzőjű készüléken.

Én is többször jártam úgy, hogy meg akartam nézni egy terméket mobilról, de nem sikerült, viszont nem volt kedvem bekapcsolni a laptopomat. És sajnos az az áruház engem, mint potenciális vevőt elveszített, mert végül máshol vettem meg a terméket. Ha mobilról használhatatlan a weboldalad, akkor könnyen lehet hogy a potenciális ügyfeleidnek a túlnyomó többségét el fogod veszíteni, mert van akkora verseny, hogy ugyanazt a terméket máshol is megvegye, hasonló áron.

 

Gyorsaság

Ha nem tölt be egy weboldal néhány másodpercen belül, akkor az emberek kilépnek. A mai rohanó világban mindenki azonnal akar mindent. Egy lassú betöltés elveszi az ember kedvét, és inkább máshol néz utána az információknak.

Mi tudja lelassítani az oldaladat? Ha a WordPressben túl sok bővítményt használsz, ha már túl nagy a webáruházad és nem megfelelő a tárhelyed. Ha túl sok olyan képet teszel fel, amiket nem tömörítesz. Érdemes mindig tesztelni, hogy milyen gyorsan tölt be a weboldal, és ha úgy érzékeled, hogy túl lassan, esetleg még össze is omlik, akkor mindenképp utána kell járni a problémának, és megkérdezni egy szakembert vagy az illetékest.

 

Mitől lesz jó a weboldalad? 1. rész

 

Olvashatóság

Lehet bármilyen szép a kiválasztott betűtípus, ha a látogató nem tudja elolvasni, akkor elveszett az üzenet. Monitoron az emberek lassabban olvasnak mint papíron, jobban fárad a szem, ráadásul sokszor épp csak átfutják a sorokat, hogy kivegyék a használható információt.

Hogyan tudsz javítani az olvashatóságon? Megfelelő betűtípus kiválasztásával és a kontrasztok használatával a bannereken, képeken. Egy jó grafikus természetesen ezekkel tisztában van, éppen ezért érdemes rá hallgatni, ha azt mondja, hogy sajnos ez a kézírásos betűtípus nem fogja elérni a célját. Blognál érdemes tagolni, a fontosabb információkat kiemelni, különüljön el a cím, az alcím és a szöveg egymástól.

 

Áttekinthetőség, egyszerűség

Ha túl sok az almenü, ha sok a terméked és a kategóriád, akkor könnyen elveszhetnek a vásárlók. Fontos hogy lássa a menüt, tudja, hogy hol tud visszamenni, érdemes úgynevezett “kenyérmorzsákat” hagyni a weboldalon, hogy lássa, éppen milyen alkategóriában van, és honnan jutott el oda. Legyen egyszerű és egyértelmű a vásárlás menete, a kuponbeváltás, szállítási módok, hogy épp mit tett a kosárba, hol törölheti stb.

Lássa át az oldalt, legyen logikus a felépítése. Ne legyen túlbonyolítva, és minden legyen a megfelelő helyen. Ilyen például a láblécben található kötelező elemek (például az adatkezelési nyilatkozat, ÁSZF, impresszum, kapcsolat), de érdemes idetenni a gyakran ismételt kérdéseket, szállítási feltételeket, közösségi médiára átvezető linkeket, mert itt fogják először keresni a látogatók.

Érdemes itt a kevesebb, néha több elvét alkalmazni, hogy mindig a megfelelő információk a megfelelő helyen legyenek feltüntetve, de hagyjunk úgynevezett üres tereket is, hogy a végeredmény ne legyen túlzsúfolt. Ha a weboldalon minden szöveg, kép és információ üvöltve követeli a látogató figyelmét, akkor nem fogja tudni, hogy mit nézzen, és ugyancsak elveszik az üzenet, ezért a weboldal nem éri el a célját.

 

Vállalkozóként érdemes ezeket a technikai dolgokat figyelembe venni, és konzultálni egy weblaptervezővel, megfogadni a tanácsait. Nézd meg a már elkészült munkáimat, és ha szeretnél egy weboldaltervet, kérj árajánlatot! Folytatás a következő részben!

Comments are closed.