Uborkaszezon

Hogyan használjuk ki az uborkaszezont?

Az augusztus sok cégnél egyet jelent az uborkaszezonnal. Az emberek ilyenkor inkább a nyaralással és a pihenéssel foglalkoznak, kevesebbet dolgoznak és sokszor kevesebbet is vásárolnak. Ezért néhány szektor kivételével többen kerülnek nehezebb helyzetbe mert megcsappannak a vevők, az ügyfelek pedig szabadságra mennek. Mit lehet tenni ebben az időszakban, hogyan lehet kihasználni az uborkaszezon előnyeit?

Fejlődés és fejlesztés

Az uborkaszezon tökéletes időszak a fejlődésre és a különféle fejlesztésekre, amikre egy átlagos vagy hajtós hónapban egyszerűen nincs idő. Érdemes ilyenkorra tervezni a termékfejlesztéseket, a weboldal átnézését vagy elkészítését. Van egy tanfolyam ami pont most indul? Nem jó minőségűek a céges fotók? Webshopot kellene fejleszteni? Hiányos a cégnél a marketing ismeret? Ez a tökéletes időszak ezeknek a fejlesztésére illetve a tanulásra. Ráadásul kényelmesebb tempóban is lehet haladni, van idő a tesztelésre és a javításokra is.

Pihenés

Ha kevés ebben a hónapban az ügyfél, vagy a már meglévő ügyfelek is nyaralnak, akkor célszerű az uborkaszezon idejére tervezni az utazásokat és szabadságolásokat. Ilyenkor nyugodtabban tudunk pihenni, mert kisebb az esélye, hogy egy nagyon sos projekt futna be, és a partnerek is megértőbbek egy szabis automatikus üzenet láttán. Ráadásul a pihenés és a kikapcsolódás ugyanúgy fontos, elvégre ilyenkor tud mindenki feltöltődni. Ha sokáig hanyagoljuk a pihenést akkor az előbb-utóbb megbosszulja önmagát, és nem csak azt vesszük észre hogy kiégtünk, és esetleg az imádott munkánk már nem annyira imádott, hanem fizikailag is össze lehet omlani.

Uborkaszezon - nyaralás

Tervezés

Ha már kipihentük magunkat és új ismereteket is szereztünk, akkor az uborkaszezon másik nagy lehetősége a tervezés. Gondoljuk át az idei évünket, milyen kampányok lesznek még? Lesz Black Friday, esetleg karácsonyi kampány? Célszerű ezeket előkészíteni, még ha korainak is tűnik. Érdemes partnerekkel egyeztetni, marketingeszközökön gondolkodni, foglalkozni a számokkal és átnézni, hogy valóban az éves terv szerint haladunk. Mit kell még tennünk idén, hogy a terveink sikerüljenek? Milyen kampányok kellenének még ahhoz, hogy teljesítsük az éves tervünket?

Ha nem lesz kampány, akkor is tanácsos átgondolni, hogy az idei év még mit tartogat a vállalkozásunk részére. Kell új alkalmazottat felvenni? Esetleg lesz egy új termékünk, aminek a bevezetését elő kell készíteni? Új marketingeszközre lenne szükség, például hírlevélre? Csökkenteni kell a kiadásokat? Az uborkaszezon tökéletes időszak ezeknek az előkészítésére és a megoldások keresésére, hiszen több időnk szabadul fel a kieső vagy nyaraló ügyfelek és partnerek miatt.

Nálam az augusztus szokott lenni az uborkaszezon, és mindig emlékeztetnem kell magam arra, hogy ez nem probléma, elvégre rengeteg lehetőségem adódik a fejlődésre. Most például egy szeptemberi együttműködésre készülök fel és készítem a referencia oldalakat. Közben fotóst keresek, hogy a vállalkozásomban legyenek rólam friss képek, amiket a weboldalamon is fel tudok használni. Részt akarok venni egy Google tanfolyamon, ami a marketingről és a SEO-ról szól, mert tudom, hogy ezen a téren még sokat kell fejlődnöm. Természetesen a design vonalon is folyamatosan új ismeretekre szeretnék szert tenni, de ezt soha nem hanyagolhatom, akár hajtás van, akár nincs, ebben a kérdésben mindig friss ismeretekkel kell rendelkezzek. És az uborkaszezonra tervezem én is a nyaralásomat, izgatottan várom!

Használjátok Ti is a nyári időszakot a fejlődésre, fejlesztésre, tervezésre és természetesen a pihenésre is! 🙂

A képek forrása a Freepik.

Comments are closed.