Nem csak a webdesignban, vagy az esküvői grafikáknál figyelhetőek meg különféle trendek, hanem a logótervezésben is. Összegyűjtöttem néhány irányt, ami idén nagyon népszerű lesz.
Minimalista design
A minimalista, egyszerű design minden területen hódít, így nem meglepő, hogy a logó trendek között is szinte első helyen szerepel. Ezt a divatot egészíti ki idén a hajszálvékony vonalvezetés, ami kicsi újdonságot hoz az egyszerűségbe. Miért jó a minimalista logó? Egyszerű, könnyű megjegyezni, könnyű a felhasználása online és offline is, és nagyszerűen lehet alkalmazni különféle területeken.
Színátmenetes logó
A gradiens, azaz a színátmenet idén is divatos marad, ezzel feltűnővé lehet tenni a logót. Vegyük példaként a Messenger és az Instagram logóit, tökéletesen működik az élénk színű színátmenet, könnyű megtalálni az applikációkat, és figyelemfelkeltő. De emellett tökéletesen működnek egy színben is. A színátmenettel lehet például mélységet, játékosságot, de eleganciát is kölcsönözni egy logónak, természetesen a színektől függően.
Geometriai formák
A geometriai formák alkalmazása több területen is divatos lett, miért ne lenne így a logótervezésben? Legyen szó sokszögről vagy körről, legyen szimmetrikus vagy aszimmetrikus, az emberek szeretik a geometriai formákat, persze mértékkel, befogadható mennyiségben.
Kézzel készült grafikák
Egyre több online logókészítő program van, ahol a nem szakmabeliek is tudnak logót készíteni. Ennek az az előnye, hogy olcsóbb, viszont kevésbé egyedi, mivel több felhasználónak is kidobja ugyanazokat a variációkat. Éppen ezért egyre népszerűbbek a kézzel rajzolt, vagy kézzel rajzolt hatású logók, amiken látszik, hogy grafikus készítette. Ráadásul ezek is egyediek, szuperek és különlegesek tudnak lenni.
Aszimmetria
Az aszimmetria itt is teret hódít magának, nem csak a weboldal tervezésben! Miért jó ez a stílus? Egyedi, feltűnő, érdekes esetleg játékos lesz a logó. Ráadásul újdonságnak is számíthat a sok szimmetrikus logó között. Aszimmetriát létre lehet hozni például a fent említett geometriai formákkal, egy egyedi betűtípussal, ahol nem mindegyik betű egyforma magas, vagy érdekes elhelyezésekkel.
Egyedi betűtípusok
Egyre többen szeretnének eltávolodni a már meglévő betűtípusoktól és inkább egy saját betűtípust kérnek a logóhoz. Ez tökéletesen passzol a minimalista designhoz, mert egy egyszerűbb vonalvezetést fel lehet dobni egy szokatlan vagy egyedi betűtípussal. A tipográfiával kapcsolatban nem csak az egyedi betűtípusok jelentek meg, hanem a betűkben megjelenő formák és szimbólumok is. Ezzel ki lehet fejezni a cég szellemiségét vagy kabaláját, és érdekessé teszi az emberek szemében a logót és még megjegyezhetőbb lesz.
Ezeket a típusokat lehet ötvözni, lehet velük játszani. Lényeg, hogy ne veszítse szem elől se az ügyfél, se a tervező, hogy mi is az igazi cél, mitől lesz jó logó a logó. Természetesen, nem csak a fent említett trendek alkalmazásától lesz egy logó kiemelkedő, hanem a megjegyezhetőségtől, a könnyű felhasználástól és a figyelemfelkeltéstől is. Ha szívesen olvasnál még a legújabb logó trendekről, akkor ajánlom a Merehead és a Icons8 Blog oldalakat.