Lássuk be, introvertált vállalkozónak lenni egy extrovertált hozzáállást favorizáló világban nem kis feladat. Sorra jönnek a tippek, hogyan kell mindenhol jelen lenni, hogy igazán sikeres legyél, amitől már kötelezőnek érezzük, hogy TÉNYLEG jelen legyünk mindenhol. Aztán jön a totális kiborulás, hogy nem megy, egy fenékkel nem lehet 46456 lovat megülni.

Van egy jó hírem, ha nem akarsz mindent azonnal, 30 napos „ennyit és ennyit kerestem” kihívásokra feltenni, hanem egy kicsit türelmes vagy és megelégszel a normál tempóval, akkor nem kell mindig mindenhol jelen lenned ahhoz, hogy sikeres vállalkozást építs. Kis lépésekkel érdemes indulni, hogy ne add fel hamar. Először egy jó kis honlap, hogy biztos alapokon állj, jöhet utána egy social media felület vagy e-mail marketing – tetszőleges sorrendben. Folyamatosan felépítve, hogy beleedződj ebbe az egész vállalkozósdiba!

Úgy gondolom, a legjobb alapot egy jó honlap adja, amit folyamatosan alakíthatunk és tökéletesíthetünk, ami aztán egy digitális otthonként szolgálhat a vállalkozásodhoz, egy olyan bázisként, ami úgy támogatja a munkádat és segíti az ügyfeleid tájékoztatását, hogy nem kell közben élőben kapcsolatba lépned mindenkivel.

Egy jó honlappal kihasználhatod a legnagyobb erősségeidet

Introvertáltként lehet, hogy nem szeretsz mindig szerepelni, de ahol jól érzed magad, ott kiteljesedsz és előjön minden tudásod és lelkesedésed. Ha van egy jó honlapod, akkor az tökéletes lehet a személyiséged, munkastílusod, megbízhatóságod és minden egyebed kifejezésére. Lehet, hogy a folyamatos videózás kimerít, de az, hogyha saját időbeosztásod szerint, zavaró tényezők nélkül dolgozhatsz a saját tartalmaidon, hozzásegít, hogy minden szükséges infó egy helyen meglegyen a vállalkozásodról és tökéletesen tudd tájékoztatni az érdeklődőket.

Például ha szabadúszó szövegíróként dolgozol, egyszerűbb is egy honlapon keresztül átadni azt a stílust és minőséget, amit képviselsz, mintha kisebb darabokra kellene szétszedni minden gondolatodat az aktuális közösségi média felület igényei szerint. Persze jó kiegészítés, de a közösségi média jelenlét inkább csak érdeklődést kelt fel és az igazi tehetségedet a honlapodon tudod megmutatni.

Kevesebb telefonhívás, több önálló ügyfél

Introvertáltként valószínűleg téged is lefáraszt az állandó telefonálás, csak bosszankodsz, ha a jó kis fókuszált munkádból kizökkent egy-egy hívás és végig arra gondolsz, hogy ezt akár egy e-mailben is meg lehetett volna vitatni. Egy jól felépített honlap, ahol átlátható, felhasználóbarát módon össze van gyűjtve minden információ, sokat segít abban, hogy ne zaklassanak mindenféle apró-cseprő kérdésekkel az érdeklődők és az ügyfelek. Nem csak az érdeklődőknek szánt infókat érdemes a honlapra feltenni, hanem olyanokat is (esetleg egy zárt felületre), amik az ügyféllel való munkát könnyítik.

Miben segít egy honlap?

  • a GYIK oldalon előre megválaszolhatod a leggyakoribb kérdéseket, például az árakat, szolgáltatások részleteid, együttműködési folyamat menetét, stb.
  • útmutatókat és oktatóanyagokat készíthetsz, amiket az ügyfeleid könnyedén elérnek, ha elakadnának bármiben
  • automatizálhatod a kommunikáció egy részét kapcsolatfelvételi űrlappal, időpontfoglaló rendszerrel, automatikus e-mailekkel

Ha például coachként rendszeresen kapsz olyan kérdéseket, hogy „lehet-e jönni csak egy alkalomra” „milyen gyakran kell jönni”, akkor ezeket a  GYIK aloldalon megválaszolhatod, azt belinkelheted a kapcsolatfelvételi űrlap fölé, hogy esélyt adj az érdeklődőknek, hogy elolvassák azokat. Sőt, akár az űrlap egyik kérdése is lehet legördülő válaszlehetőségként az a téma, amit a leggyakrabban kérdeznek (pl.: csak egy konzultációt szeretnék; több problémám van, hetekre elköteleződnék, stb.)

Ha van egy biztos pont, nem kell mindenhol jelen lenned

Szerintem nagyon nehéz 100%-ban közösségi média mentesen boldogulni, de már az is nagy könnyebbség, ha nem kell állandóan és kényszeresen sok helyen jelen lenni. Ha van egy szuper honlapod, akkor az ottani tartalmat újrahasznosíthatod, átírhatod, lerövidítheted, feldarabolhatod vagy csak simán linkeléssel is megoszthatod az instán vagy ahol aktív vagy. A lényeg, hogy nem az algoritmus kénye-kedve szerint kell hirtelen ihletet kapnod és csudajókat írnod, hanem olyankor, amikor neked jólesik, saját tempódban. Ez az a fix pont, ahol az érdeklődők és az ügyfeleid is megtalálhatják a legfrissebb infókat rólad és a munkádról, anélkül, hogy folyamatosan posztolnod kellene. Az már csak egy bónusz, ha posztolsz is.

Miért fontos ez? A folyamatos tartalomgyártás nemcsak időigényes, de gyakran fárasztó is. Egy honlapon viszont rendszerezetten adhatsz át mindent és hosszútávon elérhető tartalmat hozhatsz létre, amit bármikor frissíthetsz, anélkül hogy napi szinten kellene új bejegyzéseket gyártanod.

Hitelességedet saját stílusodban építheted

Egy honlap ideális felület arra, hogy megmutasd, miben különbözöl másoktól. Az introvertáltak kifejezetten jók abban, hogy mélyebb tartalmakkal adják át, amiben jók. Nem aszerint, hogy épp hányszor hány pixeles grafikát lehet készíteni, hány karaktert lehet írni a szöveges részhez, vagy férjen bele minden 90 másodpercnyi videóba, hanem szabadon, ahogy jólesik.

Miben tudod jól megmutatni a saját stílusodat és értékeidet

  • esettanulmányokat készíthetsz, amiben megmutatod, hogyan segítettél korábbi ügyfeleidnek
  • teljesen a te ízlésedre lehet szabni a dizájnt, semmiben nem vagy korlátozva, lehet egy olyan honlapod, ami tükrözi a személyiségedet és szakértelmedet
  • hitelességet bizonyító tartalmakat oszthatsz meg (blogbejegyzéseket, portfóliót, útmutatókat, amikben szakértőként tudod pozícionálni magad)

Te irányíthatod a kommunikációt

Az introvertált vállalkozók többsége szereti, ha meghatározhatja, hogyan lépjenek velük kapcsolatba az ügyfelek, amire kiváló felület egy honlap – a kapcsolat fülön tutibiztos könnyedén megtalálnak mindent (vagy épphogy nem, például választhatod, hogy nem osztod meg a telefonszámodat, kiírod, hogy ne messengeren írjanak, hanem e-mailben keressenek meg, stb.)

Ezzel nem csak a komfortérzetedet növelheted, hanem időt is spórolhatsz az automatizálások segítségével (időpontfoglalás, űrlapok válaszainak azonnal táblázatba rendezése,stb.) Egy honlap lehetőséget ad arra, hogy te határozd meg a kommunikáció feltételeit.

Egy jól elkészített honlap  az introvertált vállalkozók legjobb barátja

A jó honlap nem csak egy szép dizájnos online névjegykártya, hanem egy nagyon hasznos munkaeszköz, egy soha vissza nem beszélő csendes munkatárs, aki folyamatosan dolgozik érted. Segítségével kevesebb hülye kérdés érkezik, nincs annyi telefonhívás (stresszmentesítés, ugye?), javítja az ügyfélélményt is, ha nem harapófogóval kell kiszedni belőled sem az infókat, hanem megtalálnak mindent egy helyen (pozitív vásárlói élmény – több pozitív visszajelzés), és nem utolsó sorban támogat abban, hogy a saját feltételeid szerint építsd vállalkozásodat. Egy saját honlap lehet a kulcs, ami megkönnyíti az életedet és elindít (és sokáig el is kísér) a sikeres vállalkozás útján!

Máté Noémi

Marketing Noémivel

További bejegyzések