Sok mindent kell átgondolni egy márka és brand kialakítása során. Ki kell találni és meg kell alkotni magát a terméket vagy szolgáltatást, ki kell találni a márka nevét, célközönséget kell kutatni, kommunikációs és marketing stratégiát kell kiépíteni. Illetve fel kell építeni a vizuális megjelenést is. A vállalkozás megjelenése sokrétegű lehet, a weboldaltól egészen az újságokig, de két közös mindegyikben van. Az pedig az egységes arculat és logó megléte.
Miért van szükség logóra?
Ha a vállalkozásnak tartósan nincs egy brandje, egy arculata és egy logója, akkor sokkal nehezebb helyzetben vagyunk, mint gondolnánk. Nehezebben fognak beazonosítani a potenciális ügyfelek, nem biztos, hogy emlékezni fognak ránk. Ha nincs logónk és brandünk, kevésbé vagyunk professzionálisak, könnyen lehet, hogy kevésbé vesznek majd komolyan a partnerek.
A brandépítés során ki kell alakítani a vállalkozás kommunikációját, célközönségét. Meg kell mutatni, hogy mik az értékeink, mit képviselünk. A folyamat során fontos kialakítani a cég megfelelő megjelenését, ami magába foglalja a logó meglétét is.
Hiszen az képvisel minket és a cégünket. Az lesz az aláírásunk, az fog megjelenni a hirdetési felületeken, a weboldalon, a Facebook oldalon, céges autón és a cégéren is. A logó éppen ezért kulcsfontosságú szerepet tölt be a márkaépítésben, hiszen ad egy egységességet a megjelenésünknek. Minél többször találkozik vele valaki, annál jobban meg fogja jegyezni. A márkaépítésnek egyik célja az ismertség szerzése, ügyfélszerzés, és természetesen a bevétel növelése is. A logó mondhatni minden szempontból kapcsolódik a márkához, így a brand kialakítása során érdemes megkérni egy grafikust az elkészítéséhez.
Egy jó logó által a legkisebb vállalkozás is professzionális hatást tud kelteni, és sokkal nagyobb bizalommal fordulnak majd felé az ügyfelek. A megjelenésnek az egységessége és következetessége biztonságot közvetít, ráadásul emlékezetessé is teszi a céget.
-
Viktoria Fotóstúdió -
Starry Gold – Golden Retriever Kennel logó
Milyen egy jó logó?
Egy jó logó megfelelően képviseli a cégünket, passzol a márkánkhoz minden téren, például színében, betűtípusában, grafikájában is. Egyszerű, könnyen megjegyezhető. Minden felületen jól mutat, legyen szó óriásplakátról vagy egy tollról. Éppen emiatt nem szabad, hogy túl részletgazdag legyen, hiszen akkor nem mutat jól kicsi felületeken. Egy korábbi blogbejegyzésemben részletesebben körüljártam ezt a témát, ezt ITT tudod elolvasni.
A reszponzivitás itt is fontos, főleg ha a logó nevében szlogen is szerepel. Ilyen esetben több verzió is készül, egy a szlogennel, egy anélkül, és egy csak a grafikával, így minden felületen a megfelelő logót tudod használni.

Egy logó megléte nagyban hozzájárul a vizuális kommunikáció nagyszerű működéséhez, és ezáltal segíti a márkaépítést is. Érdemes a márkaépítés közben logót tervezni, és nem utólag, mivel nagyban megkönnyíti a tervezés folyamatát. Logó nélkül nehéz márkáról beszélni, kéz a kézben járnak, szinte már összefonódtak, éppen ezért a logó szerepét kiemelkedő fontosságúnak írnám le.