fbpx

Mi az a mockup, és miért hasznos?

Lehet hogy te is hallottad már azt a szót, hogy mockup, de elképzelni se tudtad hogy mi lehet az. Leginkább a kreatív szakmában használják ezt a szót, és ha igénybe veszel egy grafikai szolgáltatást, akkor nagy valószínűséggel kapsz egy „mockupos képet”.

De mi az a mockup és mire jó?

Lényegében mintadarabot jelent, a grafikai területeken látványtervként használjuk. Ez mutatja meg a grafikai anyagot „használat” közben.

Rengeteg féle van, és ezek segítenek nem csak nekünk, de az ügyfeleknek is elképzelni, hogy hogyan fog mutatni például a megrendelt logó egy tollon vagy kirakatüvegen, vagy a weboldal hogy mutat különféle kijelzőkön, esetleg egy meghívó hogy fog mutatni valakinek a kezében. Sokkal könnyebb elképzelni, jobban tudunk dönteni hogy ez a jó irány, van szükséges-e bármilyen változtatás. És nem utolsó sorban, nagyszerűen mutatnak!

Én előszeretettel használok mockupokat, hiszen szebben lehet prezentálni az elkészült munkáimat, ráadásul egy posztként is megállják a helyüket. Az ügyfeleim is szeretik, mert sokkal látványosabb, kézzelfoghatóbb, valóságosabb.

 

Milyen mockupokat, látványterveket használok?

Az esküvői meghívókhoz szeretek olyat használni, ami tükrözi a stílust. Például egy lágyabb, tavasziasabb meghívóhoz szeretek virágos hátteret alkalmazni, a kicsit klasszikusabbhoz és díszesebbhez pedig egyszerűbb hátteret, hogy ne nyomja el a meghívó grafikáját, elvégre azon van a hangsúly.

A weboldalak prezentálásához leginkább olyan látványterveket használok, ahol egy képen több kijelző is szerepel, így egyszerre lehet látni, hogy a weboldal hogy is fog mutatni mobilon, tableten és monitoron, ahogy a borítóképen is látszik. De ha a hangsúly inkább egy kijelzőn van, például egy applikációnál a mobilon vagy egy weboldalnál a nagy monitoron, akkor csak egy fajtát használok.

 

Egy logó prezentálása nagyban függ attól, hogy előreláthatólag hol fog megjelenni. Például az én logómat teljesen felesleges elképzelni egy autón, mert nem tervezek házhozszállítást. De egy névjegykártyán vagy tollon, szórólapon viszont elképzelhető, hogy megjelenik a jövőben. A széles megjelenési lehetőségek miatt rengeteg látványterv szóba jöhet. Amire elsőre gondolhatunk pl: kirakatüveg, toll, póló, autó. De ha kicsit jobban belegondolunk egy logó megjelenhet egy szállítódobozon, lufin, kulacson, labdán, sportfelszerelésen stb. Én mindig igyekszem kitalálni a lehetséges felhasználási módokat, és tovább gondolni a lehetőségeket.

Hol lehet mockupot letölteni?

Szerencsére több gyűjtő weboldalon is lehet látványterveket böngészni, de mindig figyelni kell a licencre! Sok az ingyenes, de természetesen a fizetős kategóriában több a lehetőség.

Ilyen weboldalak például a Mockupworld, a Freepick, a Free-Mockup vagy az Unblast. Természetesen ezeken az oldalakon fizetős mockupok is találhatóak, ezért ha szeretnénk kipróbálni, mindig érdemes elolvasni a licencet.

Tetszenek a munkáim? Nézd meg a többit a ITT, és ha szeretnél velem együtt dolgozni, kérj egy Árajánlatot!